شناسه خبر:82014
1403/2/11 17:23:41

شهردار همدان مطرح کرد: از خدمات ارزشمند این دوره مدیریت شهری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ازجمله تکمیل تقاطع‌های غدیر و سردار همدانی و بازار سینا بود.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، مراسم روز شوراها با حضور سیدمسعود حسینی شهردار، محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر، علی‌اکبر نظری رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر و مسلم مخفی فرماندار همدان و نیز دیگر مدعوین در مرکز همایش‌های قرآنی همدان برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در این مراسم ضمن خیر مقدم با بیان اینکه سال‌های پیش شورا به‌عنوان نماد مردم‌سالاری دینی و یک نهاد مردمی شکل گرفت که امروز به یک جوان تبدیل شده است، اظهار کرد: قانون اساسی اعضای شورای اسلامی شهرها را موظف کرده در مسائل مختلف شهر در زمینه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، محیط‌زیست و غیره نظر بدهند.

محمود مسگریان با بیان اینکه طبق قانون تمام مصوبات شورای اسلامی شهر باید به تأیید هیئت تطبیق برسد، گفت: امیدواریم در سالی که مقام معظم رهبری تأکید بر وحدت دارند، بتوانیم با همدلی، وحدت و هماهنگی کارها را پیش ببریم و خدمت بیشتری به مردم ارائه دهیم؛ نیاز است اختلاف خود را به سطح عمومی جامعه نکشانیم، چراکه مردم خسته‌ هستند از اینکه بشوند کسانی که تصمیم‌گیرنده و مجری برای آن‌ها به‌شمار می‌آیند، اختلاف نظر در مورد مسائل پیش‌پاافتاده دارند.

مسگریان در پایان سخنانش بر اولویت‌بندی پروژه‌ها را تأکید کرد و گفت: سال گذشته تصویب کردیم پارک 14 هکتاری در بخش شمالی شهر شبیه پارک مردم ایجاد کنیم که امیدواریم جزء برنامه قرار گیرد و اجرایی شود.

شهردار همدان نیز با بیان اینکه شوراها در امور شهری و روستایی سیاست‌گذار هستند، مطرح کرد: از خدمات ارزشمند این دوره مدیریت شهری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ازجمله تکمیل تقاطع‌های غدیر و سردار همدانی و بازار سینا بود.

سیدمسعود حسینی با اشاره به اقدامات شهرداری همدان طبق سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر همدان، عنوان کرد: اصلی‌ترین موضوع در شورای اسلامی دوره جدید که شاید جسارت‌آمیزترین تصمیمی است که در این دوره از مدیریت شهری و شورای اسلامی گرفته شده، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری و شورای اسلامی فعلی شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را سرلوحه کار خود قرار دادند که کار ارزشمند و ایثارگرانه بود، افزود: پُل سردار همدانی و پُل غدیر را به‌عنوان اصلی‌ترین محور کار عملیاتی، اجرایی کردیم و تقدیم مردم شد که خوشبختانه در حل معضل ترافیک خصوصاً در ایام اربعین نیز تأثیرگذار بوده است.

حسینی به اجرای پروژه الماس غرب و انتقال مغازه‌های اطراف پُل غدیر در راستای کاهش ترافیک شهر همدان اشاره کرد و یادآور شد: تقریباً به صاحب 40 مغازه در کنار پُل غدیر با تعریض، زمین‌هایی داده و منتقل شدند که درنتیجه آن بخشی از ورودی شهر همدان اصلاح شد.

شهردار همدان با بیان اینکه بر کار مطالعاتی در اجرای پروژه‌ها تأکید داریم، ادامه داد: در حدود 18 ماه مطالعات زیرگذر شهیدمدرس انجام شد و طبق نظر معتبرترین شرکت‌ها به احداث زیرگذر رسیدیم؛ حتماً طبق موضوعات فنی موجود دغدغه‌ها را هم در اجرای این پروژه رفع خواهیم کرد.

* رویکرد عمرانی مطالعه‌محور سیاست اصلی شورای اسلامی شهر و شهرداری

حسینی با اشاره به اینکه پروژه تقاطع غیر هم سطح و دوربرگردان در چهارره پیشاهنگی انجام خواهد شد که اقدامات مطالعاتی این پروژه درحال انجام است تا امسال کار آغاز شود، خاطرنشان کرد: رویکرد عمرانی مطالعه‌محور به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصلی شهرداری با تأکیدات شورای اسلامی رقم خورده است که اهمیت خاصی دارد.

* در شهرداری همدان می‌توانیم طی دو هفته پروانه شهرسازی صادر کنیم

شهردار همدان با تأکید بر اینکه امروز همکاران ما در شهرداری همدان با اقدام جسورانه‌ای که داشتند 85 درصد زیرساخت‌های مراجعات غیر حضوری مردم را با شهرداری الکترونیک فراهم کرده‌اند، گفت: امروز 70 درصد خدمات ما در شهرداری غیر حضوری انجام می‌شود و میانگین آن به یک ماه تا 45 روز رسیده و این قابلیت در شهرداری همدان وجود دارد که پروانه شهرسازی را در دو هفته صادر کنیم.

* تا حد توان سعی کردیم به مدیریت شهری کمک کنیم

فرماندار شهرستان همدان نیز گفت: از سال 42 که امام خمینی (ره) نهضت انقلاب را آغاز کردند و پس از آن در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و در تمام عرصه‌هایی که توفیقی برای کشور و نظام اسلامی شده، حضور مردم مهم و اثرگذار بوده است.

مسلم مخفی افزود: این مهم هیچ‌جا به اندازه شوراهای اسلامی به منصه ظهور نرسیده که مردم را در نظام، حکمرانی و مشارکت امر اداره جامعه، دخیل کنیم.

مخفی با اشاره به اینکه اگر شوراهای اسلامی را تضعیف کنیم و آسیب‌شناسی و ارزیابی نکنیم تقریباً در این عرصه خوب عمل نکردیم، عنوان کرد: اگر وعده صادق‌ها محقق می‌شود، به‌خاطر حضور مردم است؛ آنقدر این موضوع اهمیت دارد که مقام معظم رهبری می‌فرمایند تاریخ غرب آسیا را به دو قسمت تقسیم کنیم، پیش از حمله وعده صادق و بعد از آن!

وی با اشاره به اینکه در امر مشارکت مردم ضعف داریم و باید به آن بپردازیم، افزود: اگر امروز اقتصاد پاشنه آشیل ماست و شاید نظام در آن توفیق نداشته و همه کارشناسان اقتصادی هم عنوان می‌کنند، به این علت بوده که مردم به آن وارد نشده‌اند.

مخفی با بیان اینکه هرآنچه بتوانیم از حاشیه کم کنیم و وحدت و همگرایی را بالا ببریم دست خدا نیز همراه می‌شود و کمک می‌کند توفیقات بیشتر شود، گفت: توجه به قوانین، استفاده از ظرفیت‌های قانونی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مد نظر باشد.

وی با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی و شهرداری همدان، بیان کرد: کار شهرداری سخت است، یک کار متنوع و پُرحجم که ما نیز تا جایی که توانستیم سعی کردیم مجموعه مدیریت شهری را کمک کنیم.

شناسه خبر 82014