شناسه خبر:82067
1403/2/12 19:20:21

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از مبارزه با سِن مادر غلات در بیش از 25 هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

محمدکرم مرادی اظهار کرد: سطح زیر کشت امسال غلات این شهرستان شامل گندم و جو درمجموع 37 هزار و 576 هکتار بوده که به تفکیک سطحی افزون‌بر 12 هزار و 443 هکتار به گندم آبی، 10 هزار و 344 هکتار گندم دیم، 9 هزار و 914 هکتار جو آبی و چهار هزار و 875 هکتار جو دیم اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه نخستین ریزش سِن در مزارع غلات این شهرستان در اراضی کوهپایه‌ای روستاهای شهیدبهمنی در 27 اسفندماه سال 1402 مشاهده شد، افزود: در اسدآباد با توجه به وجود سه منطقه آب‌وهوایی شامل دشت، چهاردولی و کلیایی مبارزه با سِن مادر غلات در شهرستان به مدت یک‌ماه کامل بوده که در این رابطه از دهم فروردین‌ماه سال‌ جاری مبارزه گسترده با سِن مادر غلات آغاز شده و اکنون آخرین روزهای مبارزه در منطقه کلیایی درحال انجام است.

مرادی با بیان اینکه طی یک‌ماه گذشته براساس مشاهدات میدانی کارشناسان جهاد کشاورزی حدود 25 هزار و 673 هکتار عملیات مبارزه با سِن مادر غلات در این شهرستان انجام شده است، مطرح کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب امسال میزان همکاری گسترده مردم به نسبت سال‌های گذشته در بحث اجرای عملیات مبارزه با سِن مادر غلات در سطح شهرستان چشمگیر و قابل قبول بود.

وی ادامه داد: عملیات مبارزه با سِن مادر غلات در شهرستان اسدآباد توأم با مبارزه با علف‌های هرز بود که در این رابطه 19 هزار و 800 هکتار مبارزه با علف‌های هرز در سطح مزارع غلات این شهرستان انجام شد.

مرادی اضافه کرد: برای مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات سطح شهرستان اطلاع‌رسانی از طریق ارسال پیامک و فضای مجازی، نصب بنر و نیز حضور کارشناسان و تنظیم و کالیبراسیون سم‌پاش‌ها با دوز مناسب سموم، ازجمله اقداماتی بود که انجام شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82067