شناسه خبر:82100
1403/2/13 16:41:41
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خبر داد:

تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از پیشتازی این شهرستان در استان همدان در کشت کلزا خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، سجاد محمداصغری با اشاره به افزایش سطح زیر کشت کلزای شهرستان تویسرکان، اظهار کرد: سطح زیر کشت کلزا مزارع شهرستان تویسرکان در سال گذشته 265 هکتار بود که طی سال‌ جاری به 730 هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت کلزا در استان همدان طی سال‌ جاری به شهرستان تویسرکان اختصاص دارد، افزود: برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی در افزایش این میزان سطح زیر کشت کلزا در شهرستان تأثیر بسزایی داشته است.

محمداصغری با اشاره به اینکه محصولی چون کلزا جایگاه ویژه‌ای در حوزه اصلاح الگوی کشت دارد، یادآور شد: کم‌آب‌بر بودن، مقاومت نسبت به سرما و بهترین گیاه در تناوب با گندم و جو را می‌توان ازجمله مزایای کشت این محصول دانست.

وی در ادامه تأکید کرد: محصول کلزا عاملی به‌منظور کنترل بیماری پاخوره گندم است؛ از همین رو کاشت در تناوب گندم سبب افزایش 25 درصدی عملکرد این محصول می‌شود.

محمداصغری اجرای کشت قراردادی را عاملی مؤثر در افزایش سطح زیر کشت محصول کلزا در شهرستان دانست و گفت: توسعه هرچه بیشتر سطح زیر کشت کلزا در تویسرکان در دستور کار است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82100