شناسه خبر:82107
1403/2/13 17:35:26

شهردار نهاوند از رفع تصرف 13 هکتار از اراضی شهرداری و بازگشت به بیت‌المال این اراضی خبر داد.

مجید یوسفی‌نوید اظهار کرد: در دهه 60 شهرداری نهاوند زمین 15 هکتاری برای ایجاد شهرک مشاغل مزاحم را خریداری و هزینه آن را هم پرداخت کرد، اما از همان سال‌ها تاکنون زمین بدون سند و در اختیار مالکان بوده است و به تصرف شهرداری نهاوند درنیامده بود.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو هم در این میان با اقدام به کشت و کار در این اراضی آن را به تصرف خود درآورده بودند و این زمین تقریباً چهار دهه بلاتکلیف بوده است.

یوسفی‌نوید افزود: با اقدامات انجام‌شده شهرداری نهاوند موفق به گرفتن سند تک‌برگ 13 هکتار از این اراضی و رفع تصرف از آن و بازگشت به بیت‌المال شد.

وی تأکید کرد: از دیگر موارد تملک اراضی، واقع در طرح بلوار دوچشمه توسط شهرداری نهاوند است که سبب اتصال بلوار شهیدسلیمانی به بلوار دوچشمه شد و نیز باعث باز شدن گره ترافیکی در اوج ترافیک در این منطقه شده است.

یوسفی‌نوید در ادامه به پرداخت بدهی 11 ساله شهرداری نهاوند به اداره دخانیات اشاره کرد و گفت: میدان سردار شهیدسلیمانی که در سال‌های گذشته تملک، تخریب و تبدیل به فضای سبز شده بود، به‌علت عدم پرداخت مبلغ ملک به حساب دخانیات که صاحب زمین بود، مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

شهردار نهاوند یادآور شد: طی سال‌های گذشته عدم پرداخت این بدهی بارها باعث مسدود شدن حساب شهرداری، توقف عملیات عمرانی و غیره شده بود که این بدهی به‌تازگی و بعد از حدود 11 سال تسویه شد.

به گفته وی این اقدام در راستای رفع مشکلات قدیمی که مانع از توسعه شهر می‌شوند، توسط شهرداری و با پیگیری‌های زیاد انجام گرفت و هم‌اکنون این ملک متعلق به شهروندان و شهرداری نهاوند است.

یوسفی‌نوید با بیان اینکه نهضت آسفالت در خیابان‌های نهاوند همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: لکه‌گیری، اصلاح، ترمیم و نوسازی آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها برای بهبود سیمای شهر و تردد راحت شهروندان همچنان در دستور کار واحد فنی و عمران شهرداری نهاوند قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر با پایان یافتن روکش کامل آسفالت بلوار شهیدقدوسی، لکه‌گیری و مرمت آسفالت در میدان تازه‌احداث سپاه، میدان هفت تیر (شهرک شهیدحیدری)، بلوار استقلال و میدان نیروی انتظامی درحال اجرا است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 82107